פארק בואן רטירו - Parque del Buen Retiro

פארק 'מנוחה נעימה'

פארק בואן רטירו הוא הריאה הירוקה הגדולה והמשמעותית ביותר במדריד. זהו פארק עצום בגודלו המשתרע על פני כעשרה דונם. פארק דל בואן רטירו אינו רק ריאה ירוקה עם מדשאות רחבות ואזורי צמחיה טבעית אלא ברחבי הפארק ישנו שילוב מנצח של אזורים עם צמחיה טבעית המשמרת את הצמחיה באזור שהיה לפני כן כמעט ולא בנוי, יחד עם מבנים ייחודיים, מוזיאונים, ואגם בו ניתן לשוט לצד הברווזים והדגים הגרים בו.

פארק דל בואן רטירו (Parque del Buen Retiro) אהוב גם על המקומיים המגיעים לבלות בו ולנוח (לא סתם פירוש שמו של הפארק הוא "מנוחה נעימה"... למרות שהכוונה במנוחה היא לפרישה- פרישתו של המלך פיליפ ה- 4 שהקים את הגן בתור מתנה למשפחת המלוכה לרגל פרישתו).

סיור חוויתי בסיור בפארק בואן רטירו מדריד >>

מפארק מלכותי לפארק של כולם

פארק בואן רטירו ממוקם ממש בסמוך למוזיאון הפראדו באזור שנקרא הפראדו ("האחו"- בשל היותו לא מיושב כמעט לפני כשלוש מאות שנה). תחילתו של הפארק היתה בארמון הקיט שהיה בנוי באזור הפראדו. באותם ימים אזור זה היה ממוקם מחוץ למדריד ולתושבי העיר לא היתה כל זכות כניסה אליו.

במאה ה- 17 הורחבו שטחי ארמון הקיט במקום ונבנה מבנה מוזיאון הפראדו אשר שימש כהיכל נשפים. תנופת בניית הגנים חלה בעיקר במאה ה- 17 בה הם ניתנו כמתנת פרישה על ידי פליפה הרביעי.

במשך הזמן הלכו הגנים, התפתחו והתרחבו ונוספו בהם מבנים נוספים ומעניינים.במאה ה- 18 נפתח הגן לקהל מצומצם ובמאה ה- 19 נפתח סוף סוף לקהל הרחב.

סיור חוויתי בסיור בפארק בואן רטירו מדריד >>

פארק בואן רטירו מדריד

מפגש של טבע והיסטוריה

פארק בואן רטירו הוא שילוב מדהים בין ירק וטבע לבין היסטוריה. ברחבי פארק בואן ריטרו שבילי הליכה העוברים בין אזורים של צמחיה טבעית שנשמרו כפי שהם עוד מהימים בהם היה אזור הפראדו מחוץ לשטח העיר.

אזורים אחרים ברחבי פארק דל בואן ריטרו הם גנים מסוגננים ומטופחים בסגנון צרפתי. המבנים הבולטים בשטח הפארק הם ארמון דל אחרסיטו שרק שני מבנים ממנו נותרו והוא מהווה מוזיאון צבאי של ספרד, מבנה ומוזיאון אחר הוא קאסון דל בואן רטירו שבו אוסף יצירות אמנות מן המאה ה- 19 וה- 20.

מבנה יפהפה נוסף הוא פלאסיו דל קריסטל- ארמון הזכוכית ששימש בעבר כחממה לצמחים טרופיים והיום מוצגות בו תערוכות אמנות מודרנית. בקרבת האגם שבצפון הפארק בולט למרחוק פסל של המלך אלפונסו השביעי רוכב על סוס כשהוא בולט מעל מבנה עמודים וקשתות המסודר בצורת סהר סביבו.

זוג שט בסירה באגם פארק בואן רטירו (צילום: דן אורן)

 

כתבות שאולי יעניינו אותך