הארמון המלכותי של מדריד - Palacio Real De Madrid

ארמון מפואר במרכז מדריד

הארמון המלכותי של מדריד הוא ארמון עצום בגודלו ומרשים ביופיו והוא נחשב לאחד המבנים הגדולים במערב אירופה. עבור כל מי שאוהב לראות ארמונות שכמו יצאו מתוך סיפור אגדה, הביקור בארמון המלכותי של מדריד (Palacio Real De Madrid) הוא חובה, אך גם מי שאינו מתעניין בדרך כלל בארמונות יתרשם מן הפאר של הארמון הניכר בתוכו אך גם מחוצה לו.

לעקוף את התור: כרטיסים לארמון המלכותי של מדריד >>

הארמון המלכותי של מדריד שימש בית מגורים למלכי ספרד לאורך השנים. המלך הנוכחי, פליפה השישי החליט לעבור לבית מגורים אחר (צנוע יותר מהארמון המלכותי אך עדיין ארמון...) ולהותיר את הארמון המלכותי לקיום טקסים רשמיים ולביקורם של מבקרים שרוצים לשוטט בין חדרי הארמון הפתוחים לקהל הרחב.

הארמון המלכותי כולל מעל שלושת אלפים חדרים, מתוכם כמה עשרות חדרים פתוחים לקהל באופן קבוע.

הארמון שעל גבי המצודות

הארמון המלכותי של מדריד נבנה במקום בו כבר נבנו מבנים רבי חשיבות בעבר. המבנה הראשון בעל החשיבות שנבנה במקום הוא אלקזר (המצודה) שנבנה במאה ה- 9 עוד בימים בהם שלטו המוסלמים באזור. כמה מאות שנים לאחר מכן נבנה במקום אלקזר נוסף אשר נשרף מאוחר יותר לחלוטין. 

הארמון המלכותי של מדריד נבנה בהוראת המלך פליפה החמישי במאה ה- 18. בניית הארמון המפואר לקחה קרוב לעשרים שנה. הארמון המלכותי הוא כאמור ארמון במלוא מובן המילה. שטחו הוא עצום והוא כולל 3418 חדרים. הוא בנוי מהחומרים היקרים ביותר.החדרים כוללים חדרי מגורים והיכלים לנשפים אשר נראה כי בעוד רגע יכנסו לתוכו אצילים ושליטים בבגדי נשף חגיגיים ויפצחו במחול סוער.

החדרים מקושטים במגוון חפצי אמנות כמו שטיחי קיר, תמונות שציירו ציירים ספרדים מוכרים כמו גויה, פסלים, כלים יקרים ועוד. ישנם חדרים הכוללים אוספים ייחודיים כמו רהיטים, שעונים, החדר המשמש כנשקיה המלכותית וכולל אוסף כלי נשק גדול ואפילו בית מרקחת מלכותי.

לעקוף את התור: כרטיסים לארמון המלכותי של מדריד >>

הארמון המלכותי של מדריד

ארמון מדהים גם מבחוץ

גם אם החלטתם שלא להכנס אל תוך הארמון המלכותי של מדריד, המראה מרשים מספיק גם מבחוץ. הארמון המלכותי מגודר וסביבו מדשאה רחבת ידיים. חצר הארמון מלאה בעצים וצמחיה המנתקים אתכם לכמה רגעים מן העיר, כאשר הנוף העירוני מציץ רק מרחוק.

בצידה האחד של החצר ניתן לראות פסלים בדמויות מלכי קסטיליה. סמוך לארמון נמצאים מבנים יפים כמו קתדרת אלמונדה בצידו האחד הנושק לעיר העתיקה ומבנים יפים אחרים מצידו השני כמו בית האופרה ועוד.

שעות פעילות :

הארמון המלכותי של מדריד פתוח מידי יום החל משעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 20:00 בלילה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך