כדורגל במדריד

תרבות הכדורגל הספרדית

האמרה לפיה הכדורגל הוא לא חיים ומוות, אלא הרבה יותר מכך, יכולה בהחלט לתאר את מדריד. בבירת ספרד תרבות הספורט עובדת שעות נוספות, והכדורגל מקבל מקום מרכזי בחייהם של האנשים: יש שיטענו כי זוהי לא רק תרבות שלמה, אלא גם "דת". זו בדיוק הסיבה בגינה מומלץ לכל מי שמגיע לעיר במהלך עונת הכדורגל (ספטמבר עד מאי, בדרך כלל) לשקול בחיוב ביקור במשחק כדורגל אחד לפחות במהלך השהות שלו. ולא, כדי ליהנות מכדורגל במדריד ממש לא חייבים להיות חובבי ספורט מושבעים, ואפילו לא לדעת מה זה נבדל.

שחקנים באמצע משחק כדורגל במדריד
שחקנים באמצע משחק כדורגל במדריד
הקבוצות הגדולות של מדריד

מדריד היא עירן של קבוצת הכדורגל המעוטרת ביותר באירופה, יריבה עירונית מצליחה מאד ומספר קבוצות קטנות יותר, דוגמת חטאפה או ראיו ואייקנו. ה-קבוצה של העיר היא, איך לא, ריאל מדריד, המכונה ה"בלאנקוס" ("לבנים").

ריאל מדריד היא הקבוצה שזכתה יותר מכל קבוצה אחרת בליגת האלופות – עשר פעמים – יחד עם 32 אליפויות ו-19 גביעים בליגה הספרדית (והרגל עוד נטויה). היא משחקת באחד מהיכלי הכדורגל של אירופה, הסנטיאגו ברנבאו, אליו מגיעים יותר מ-80,000 צופים בכל משחק.

משחק של ריאל מדריד מאפשר לצפות בגודל טבעי בכמה מהשחקנים המוכרים, הטובים והיקרים ביותר בעולם: את מלוא תשומת הלב מקבל כריסטיאנו רונאלדו, מטבע הדברים, אבל קשה למצוא חובבי כדורגל שלא יתלהבו לראות את גארת' בייל, קארים בנזמה, חאמז רודריגז ואחרים לנגד עיניהם.

היריבה העירונית המושבעת של ריאל מדריד היא אתלטיקו מדריד. היא מכונה ה"קולצ'ונרוס", או בעברית "יצרני המזרונים", וזאת מכיוון שבתחילת דרכה יוצרו המדים של שחקניה.. ממזרונים.

אתלטיקו הצליחה להיות שם דבר בכדורגל הספרדי והאירופאי, כשבשנים האחרונות היא מתמודדת על אליפות ספרד עם ריאל מדריד וברצלונה.

משחקי הקבוצה מתקיימים באיצטדיון הוינסטה קלדרון (כ-55,000 מקומות), שבקרוב היא צפויה לעבור לשחק באצטדיון האולימפי המשודרג של העיר. אתלטיקו אינה עשירה כמו ה"אחות הגדולה", אבל יש שיטענו שהאווירה במשחקים שלה היא החמה ביותר בעיר.

הזמן עכשיו כרטיסים למשחק כדורגל במדריד >>

מתי? כמה? ואיך?

אם אתם נמצאים בסוף השבוע במדריד, במהלך עונת הכדורגל, מומלץ מאד לברר מהם משחקי הכדורגל הצפויים בה באותם תאריכים. רשימת המשחקים מתפרסמת בתחילת כל עונת כדורגל, לרוב באוגוסט, אם כי הימים והשעות הספציפיים נקבעים רק מספר שבועות לפי המשחק, בהתאם ללוח השידורים של הליגה הספרדית.

אחת למספר שבועות ניתן לראות כדורגל במדריד גם בימי שלישי או רביעי: הכוונה, כמובן, היא למשחקי ליגת האלופות היוקרתיים, טורניר בו ריאל ואתלטיקו מדריד מהוות שחקניות כמעט קבועות.

צריך לקחת בחשבון שמחיר הכרטיס מושפע ממספר פרמטרים: האטרקטיביות של המשחק (דרבי בין ריאל לאתלטיקו או "אל קלאסיקו" בין ברצלונה לריאל יהיו היקרים ביותר), אך גם המיקום הספציפי של המושב במגרש.

כנ"ל גם אם הייתם צופים במשחק כדורגל בעיר ברצלונה, גם כאן כרטיסים לכדורגל בברצלונה יכולים להיות יקרים. ואם חיכיתם הרבה זמן יכול להיות שכל הכרטיסים יאזלו.

הפתרון - רכישת כרטיסים מראש

ברמה הכללית, אפשר לטעון כי רכישת כרטיסים למשחקים של ריאל מדריד נחשבת למורכבת באופן יחסי, מכיוון שהביקוש גבוה והמחירים גבוהים יותר. מחירי הכרטיסים נעים בין כמה עשרות למאות יורו לכרטיס: זה לא סכום נמוך, אך מבחינתם של חובבי הכדורגל האמיתיים אין כאן בכלל התלבטות.

הזמן עכשיו כרטיסים למשחק כדורגל במדריד >>

איצטדיון הכדורגל במדריד
איצטדיון הכדורגל במדריד
 

כתבות שאולי יעניינו אותך